Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Delice’de Vatandaşlara Buluştu
Gündem 71 Editörü • 5 Şubat 2020 20:47

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Mahalli İdareler Seçimlerinde yüzde 85,6 oy oranı ile AK Parti’nin Türkiye’de en çok oy oranına sahip olduğu Delice’yi ziyaret etti.

Yahşihan’da, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) Mühimmat Ayırma ve Ayıklama Tesisini (MAAT) Devreye Alma Töreninin ardından Delice’de vatandaşlar ile bir araya gelen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, burada vatandaşlar tarafından coşku ile karşılandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, belediye binası önünde bekleyen vatandaşlarla da yakından ilgilendi. Erdoğan ile fotoğraf çekinmek isteyen vatandaşların dileği de geri çevrilmedi. Erdoğan, bir süre vatandaşlarla sohbet etti. Daha sonra Delice Belediye Başkanı Turgut Özdem’i makamında ziyaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar’ın yanı sıra AK Parti Kırıkkale Milletvekili Ramazan Can, AK Parti İl Başkanı Nuh Dağdelen, Kırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı ve partililer eşlik etti.

Daha sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Delice’ye verdiğim söz vardı, şükran borcumuzu ödemek için geldim” diyerek belediye önünde vatandaşlara hitap etti.  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın konuşmasından satırbaşları;

“Jandarma Genel Komutanlığına ait Mühimmat Depo Komutanlığını Kırıkkale’ye taşıyoruz. Yine jandarmamızın uluslararası tatbikat da yapabileceği boyutta bir jandarma eğitim birliğini Kırıkkale’ye getiriyoruz.”

“İstanbul’a, Ankara’ya, Antalya’ya hizmet ederken Kırıkkale’yi, Çorum’u, Kırşehir’i ihmal etmedik. Nereden nereye geldiğimizi en iyi siz biliyorsunuz. Kırıkkale’nin, Delice’nin 17 yıl önceki haliyle bugünkü durumu arasında dağlar kadar fark var. Son 17 yılda eski rakamıyla Kırıkkale’ye yaptığımız harcama ne biliyor musunuz, 13 katrilyon, bugünkü rakamla 13 milyar. Eğitimde 934 yeni derslik inşa ettik. 5 bin 314 kişi kapasiteli yüksek öğrenim yurtları kazandırdık. Gençlik merkezi spor salonları gibi çeşitli branşlarda spor tesisleri yaptık.”

“Ah kardeşlerim ah. Şu Elazığ ve Malatya depreminde eğer o şehir hastanelerimiz olmasaydı biz orada ne felaket yaşardık biliyor musunuz? Ama oraya gittiğimde, o modern şehir hastanelerimizde ben enkazların altından çıkarılıp getirilen kardeşlerimizi görünce huzura erdim. Çünkü hepsi huzurluydu. Ameliyathanelerde gerekli operasyonlar yapılmış ve kardeşlerimiz gayet temiz, hijyenik şartlara haiz odalarında yakınlarıyla, refakatçisiyle yatıyordu. İşte modern Türkiye bu. Biz Malatya’da, Elazığ’da, her yerde bunu yaptık.”

“Köprüköy’de bulunan Çeşnigir Kanyonu Projesi’nin ilk etabı tamamlandı. Tarihi Çeşnigir Köprüsü de ihya edilmek suretiyle bu bölge kanyon, yürüyüş, bisiklet alanları ve seyir teraslarıyla halkımızın hizmetine sunuluyor. Dilek Dağı’nda atlı safari ve doğa parkı oluşturuldu. Yeşil Vadi Projesi, 22 kilometrelik güzergahı ve içindeki oba köyüyle Türkiye’nin en uzun yürüyüş, bisiklet yollarından biri haline geldi.”

“Kırıkkale’miz savunma sanayisinde ülkemizin en önemli merkezi. Bugün devreye aldığımız Mühimmat Ayırma ve Ayıklama Tesisi ile Kırıkkale’mizin bu alandaki öncü rolünü daha da güçlendirdik. Bir kez daha tesisimizin Kırıkkale’mize ve Türk Silahlı Kuvvetleri’mize hayırlı olmasını diliyorum. Jandarma Genel Komutanlığına ait Mühimmat Depo Komutanlığını Kırıkkale’ye taşıyoruz. Yine jandarmamızın uluslararası tatbikat da yapabileceği boyutta bir jandarma eğitim birliğini Kırıkkale’ye getiriyoruz. Roket üretim ve geliştirme tesisi de Kırıkkale’de kuruluyor. Türkiye’de ilk ve tek Silah Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi nerede, Kırıkkale’de. Buranın özellikle insansız kara araçları, tasarım ve üretim merkezi haline getirilmesi için Savunma Sanayii Başkanlığımız da çalışmalar yürütüyor. Ayrıca bir özel sektör firmamız tarafından Kırıkkale’ye F-16 ve SİHA Bomba Gövde Üretim ve Dolum Tesisi kuruluyor.”

“Evleri yıkılan vatandaşlarımıza 8 milyon 80 bin lira kira yardımı yaptık. Göreve geldiğimizde Kırıkkale’nin sadece 39 kilometre bölünmüş yolu vardı. Biz buna 194 kilometre daha ilave ederek, şehrimizin toplam bölünmüş yol uzunluğunu 233 kilometre çıkarttık. Kırıkkale-Kayseri-Keskin-Gölbaşı-Bala-Kırşehir-Kırıkkale yollarını bu yıl tamamlıyoruz. Bahşılı-Karakeçili- Kulu ayrımı yolunu ise seneye bitiriyoruz. Elmadağ-Çerikli- Yerköy arasındaki demiryolunu sıfırdan yapmışçasına yeniledik. Toplam maliyeti 13 milyar lira olan Ankara- Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı aynı zamanda Kırıkkale’nin projesidir. Hattın test sürüşlerine mart ayında başlıyoruz İnşallah bu yıl içinde de hizmete sunuyor, Kayaş-Irmak-Kırıkkale-Sivas demir yolu hattının modernizasyon çalışmaları devam ediyor. Irmak-Karabük- Zonguldak hattının modernizasyonu için de ihale süreci devam ediyor. Şehrimiz için bir başka iki önemli işimiz de etüt çalışmaları devam eden Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale Hızlı Tren Projemiz ve Delice-Kırşehir- Aksaray- Ulukışla Hızlı Tren Projemizdir. İki projeyi de en kısa sürede hayata geçirmek için gayret göstereceğiz. Kırıkkale’ye son 17 yılda 601 milyon lira tarımsal hibe desteği ve 425 milyon lira orman, su yatırımı yaptık. İlimize 5 baraj, bir gölet inşa ettik. Bir barajımızın da inşaatı yükseliyor. Tamamladığımız sulama tesisleriyle toplam 43 bin dekar zirai araziyi sulamaya aştık.”

Gündem 71 Kırıkkale Haber Merkezi

KIRIKKALE'DE HABERiN KALBi BURADA ATIYOR!